Wednesday 17 July 2013

Tears of Brotherhood :'(



Dr.Sofwat Hijazi, Presiden Majlis Revolusi Rakyat dalam temubual dengan stesen televisyen "Al-Yarmouk" semalam:


-Kebanjiran rakyat Mesir di dataran Raba'ah dan seluruh negara hari ini bukan sebab kami mempertahankan individu yang bernama Mursi tetapi sejak lebih 7,000 tahun yang lalu, rakyat Mesir telah memilih seorang Presiden yang sah dari kalangan mereka melalui pilihanraya yang bersih dan telus.



-Situasi hari ini jelas, iaitu penentangan terhadap Islam dan kami tidak akan menerima sebarang rundingan atau inisiatif lain sebagai tukar ganti kecuali kembalikan hak Presiden yang sah kepada Mursi.

-Kami tidak akan sama sekali mengangkat senjata sekalipun dibuuh kerana asas kepada himpunan kami ialah aman. Slogan kami ialah "jadilah hamba Allah yang dibunuh, bukan hamba Allah yang membunuh".

-Jumaat bersamaan 10 Ramadhan ini dijadikan sebagai "Jumaat An-Nasr" iaitu pertolongan bagi menekan kumpulan 'perampas' untuk berundur.

-Tiada istilah berunding dengan kumpulan "perampas kuasa" ini kecuali kembalikan hak kami. Jika mereka inginkan rundingan, satu-satunya yang boleh berunding dalam hal ini ialah Mursi dan hanya beliau yang berhak mengarahkan kami untuk berundur dari dataran yang kami berada ketika ini.













✿ Semoga Allah Redha Dengan Perkongsian Ini ✿

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...