Saturday, 15 December 2012

Berubahlah ..



Cinta Raya Idris dan Yasmin

Assalamualaikum to everyone..today I want story about kisah cinta time raya 2012 di kampong tanjung piandang,perak..antara idris dan yasmin..pewwiittt… =p
 kisah cinta yang menyayat hati apabila berakhirnya ia dengan tragis tapii idok le se’tragis’ ala-ala mendiang puteri Diana tu..hehe

Actually,raya 2012 memang time yang sangat dinanti-nantikan oleh penduduk rumah itu..alhamdulillah raya tahun ni meme meriah..sebab ramai yang balik..walaupun bila ramai, rumah tu dah macam sardin,tapii ia membuatkan rumah itu meriahh dan terasa bahagia gitu..huhu (^__^) bukan selalu dapat rasa kemeriahan raya bersama mereka.. :')

 bila camera dah melekat ditangan..macam biasalah..akan muncullah kekreatifan tu..kuihkuih btw terima kasih kepada cik ena yang jadi photografer time ni..akhirnya dapat kita buat film pendek untuk diaorg..hukhuk eh lupa pulok nak ucap thanks kepada sepupu kami sebab bagi pinjam anak-anak mereka ni untuk jadi model kami..huehue..and kepada pelakon2 sekalian..anda hebatt!! i'm proud with you..hehe
tadaaa...


IDRIS :yeahhh...saya dapat dua bijik kelapa..jom kita minum...sedap nih!rugi sesangat tak dapat minum nanti..susah nak cari kat bandar..so bile dah kat kampung ni...manfaatkan sebanyak mungkin pokok kelapa yang ada..haiyyya...ha..kawan2 air kelapa ni bukan untuk minum je..nak mandi pun boleh tauu..tu pun kalau nak nanti badan kita boleh jadi ala-ala megnet..*melekat-melekit sana sini..
tiba-tiba.........


YASMIN :awakkkkk....betulkah bibik bagitahu saya yang awakk nak putus dengan saya????cakap dengan saya cepat!! betul atau pun tidakk?? =(


IDRIS :haiyaaaa....awakkk lagiii...saya sibuk ni tak nampak ke??haisshhh...kalau bibik dah cakap tu maknanya betul la tu...tak ada apa yang perlu di jelaskan lagi..huh!


YASMIN : tapii knapa awak??sampai hati awak buat saya mcam ni..awak tak sayang pada saya lagi kah??
IDRIS :awakkk,saya memilih jalan ini,kerana saya yakin inilah yang terbaik untuk kita berdua..sampai bila kita mahu teruskan hubungan ini,sedangkan ia dilarang agama..lagipun saya nak bagi awak masa untuk kembali kepada pencinta kita yang abadi..iaitu ALLAH..awakk saya nak awak  tutup aurat..saya tak sanggup menanggung dosa awak nanti..dosa saya pun bertimbun..saya takut dengan azab illahi..berubahlah awak..
YASMIN : ..........................................


YASMIN : jika itu yang awak mahukan,saya redha..saya akan cuba perbaiki diri..saya minta maaf sebab telah banyak menyusahkan awak..saya janji saya akan berubah..terima kasih atas segalanya..
IDRIS :maafkan saya yasmin..jika ada jodoh..adalah..buat masa ini..marilah sama-sama kita perbaiki diri dahulu..ustaz azhar idrus pesan :"Jangan gembira sangat dapat isteri cantik, putih melepak, hidung macam Ferrari, bonet belakang macam lori, kerana kamu tanggung dosa dia dari hujung rambut hingga hujung kaki! "
YASMIN :baiklah idris,saya faham..terima kasih..saya balik dulu..saya takut,semakin lama saya disini..nanti awak akan berubah fikiran..lupakanlah saya walaupun saya pasti tidak dapat lupakan awakk.. . Awak.. IZINKAN saya BERUBAH dulu, tiba masanya nanti saya akan kembali..


IDRIS : Saya FAHAM awak, PERGILAH.. mungkin ujiannya sampai sini saja, tapi JANJI dgn saya.. JANGAN BERUBAH KERANA SAYA tetapi BERUBAHLAH KERANA ALLAH..


YASMIN :terukk sangatkah aku???sampai hati idris buat aku seperti ini...aku tidak sanggup berpisah dengannya..aku keliru..apa yang perlu aku lakukan???


YASMIN : Ya Allah,ampunilah aku...aku tidak mengikut apa yang engkau perintahmu..ampunilah aku...astagfirullah al'azim..aku ingin berubah ke arah yang lebih baik..bantulah aku ya rabb..kuatkanlah aku...


"ya allah.. aku lemah..hapuskanlah dan terangilah
jiwa hitam di jalanku..ampunkanlah aku
 terimalah taubatku..sesungguhnya engkau
maha pengampun dosa..

Ya robbi, izinkanlah aku kembali padamu
walaupun mungkin takkan sempurna
 sebagai hambamu..tapi janjiku..
aku akan berusaha ke arah itu..

berilkanlah aku kesempatan waktu itu..
aku ingin kembali
kembali…kepadaMU..
dan meski aku tak layak
sujud padaMU..

~tamat~
"Wanita yang CANTIK dapat membuka MATA lelaki,   
Wanita yang BAIK dapat membuka HATI lelaki"




✿ Semoga Allah Redha Dengan Perkongsian Ini ✿

2 comments:

Angah said...

Assalam. Wah cerita berfoto gitu. So cute, semoga pembaca dapat menyingkap pengajarannya

NaJaH RaZaK said...

WASALAM.HEE~ TIME NI NAK MAIN2 JE..TAPI BLE TGK BALIK..RASA BOLEH BUAT CRITA..TU YANG MELALUT BUAT..MOGA ADA MANFAAT :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...