Wednesday 17 July 2013

PELAJAR HADIAHKAN KEJAYAANNYA UNTUK MURSI :')


Hari ini 17 Julai, keputusan Syahadah Thanawiyah 'Ammah (atau setaraf sijil SPM di Malaysia) diumumkan oleh Kementerian Pendidikan Mesir.

Pelbagai reaksi para pelajar yang dilaporkan oleh media. Paling menarik perhatian ialah mereka yang dinobatkan sebagai pelajar terbaik.
...
Seorang pelajar yang diumumkan keempat terbaik seluruh negara, Ahmed Mohammed Tharwat dari wilayah Sohaj berkata, beliau menghadiahkan kejayaan beliau ini buat Presiden kesayangan beliau, Dr.Mursi.

Menceritakan detik yang bersejarah itu, Tharwat dihubungi pagi ini oleh Pejabat Pendidikan wilayah bagi menyampaikan berita baik itu.

Sambil mengucapkan penghargaan kepada para guru beliau, Tharwat menghadiahkan kejayaan ini buat Mursi. "Saya mengharapkan beliau dikembalikan ke jawatan Presiden dalam Ramadhan ini," ujar Tharwat yang mendapat pendidikan di sekolah Ikhwan Muslimin. Tharwat juga melahirkan hasrat untuk menyertai Ikhwan terdekat ini.

Seorang lagi pelajar, Ahmed Mohammed As-Soghir yang diumumkan pelajar kelima terbaik seluruh negara turut menolak rampasan kuasa tentera dan mengharapkan Mursi kembali terdekat ini.

Menurut laporan Ikhwanonline, pelajar terbaik itu juga menolak untuk menerima anugerah dari Menteri Pendidikan yang dilantik oleh "kerajaan perampas".

jadi tuan puan pilih, adakah angkat senjata shj baru dikatakan berjuang atau, dngan cri belajar brsungguh dn peroleh pangkat yg baik dalam pembelajaran. insyaAllah~












✿ Semoga Allah Redha Dengan Perkongsian Ini ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...