Monday, 22 July 2013

Tangisan Hati yang disembunyikan :')


Sesuai sahaja solat tarawih tadi,tiba-tiba hati sebak teringatkan adik-adik dirumah walhal baru sahaja beberapa hari lepas berborak di talian dengan mereka. Tapi tadi memang hati sangat-sangat rasa lemah dan rasa nak larikan diri balik rumah sahaja.Namun air mata terpaksa disimpan, ditahan supaya tidak mengalir depan sahabat-sahabat. Namun segalanya mencurah-curah sewaktu menulis entry ini.Sudah lama terpendam semua ini . Ya Allah,mengapa terasa sangat berat bila berjauhan dengan keluarga, yang mana merekalah kekuatanku saat daku lemah tidak berdaya.Jujur daku bukan seorang yang manja dalam keluarga tapi walaubagaimana pun keluarga tetap pembakar semangat daku :'(

Mungkin kerana sudah hampir 2 bulan tidak balik bersua muka dengan umi dan abah serta adik-beradik.Start dari kursus PP sampailah sekarang ! TIDAK PERNAH tak balik rumah selama ini, at least sebulan tu okay la sebab akan balik jugak.. ni dah 2 bulan and raya ni pun terus balik kampung so tunggu+sambut family kat sana je.Langsung tak balik rumah lagi! Hati rasa sangat kosong.Bila tengok balik kalendar,subhanaallah,lepas raya ini pun full program hujung minggu,so masih tak berpeluang balik :'( Ya Allah,lemahnya aku saat ini. Memang raya ni dapat jumpa family,tapi perasaan balik rumah sendiri tu lain.. ia seolah-olah memberi satu semangat baru buat aku.Namun keperitan ini harus ditelan.....


JUJUR,sangat CEMBURU dengan siapa yang berpeluang balik rumah.Tersangat cemburu  bila iman,hajar,madihah,aifaa and sahabat--sahabat lain berpeluang balik mencari kekuatan.AKU?Hanya mampu Mencari kekuatan itu disini :'( dimana aku tidak punya sesiapa kecuali Allah penguatku :'( Umi,Abah.. seandainya kalian tahu air mata kerinduan+kelemahan ini setiap hari menitis,pasti kalian akan memberiku kekuatan.Namun aku sengaja tidak mahu menceritakan perasaanku ini pada sesiapa pun kerana aku tidak mahu orang lain fikir aku ni mengada-ngadalah and bla bla bla.. :'( kemungkinan raya haji nanti pun tak raya dirumah,kemungkinan dithailand.. see? Namun daku belajar semakin diuji semakin kita ddekat denganNYA. :')

Kadang-kadang terasa ingin tinggalkan segala yang diamanahkan,dipertanggungjawabkan dan segalanya agar aku bisa kembali kepada diriku yang dulu Namun iman laju berbisik "Allah tidak menguji hambanya diluar kemampuan hambanya" .. Bisikku pada Allah yang Maha Esa. Lindungilah aku, disetiap langkahku , disetiap kelip mataku,disetiap degup jantungku.Banyak yang ingin ku pohon tapi jika satu sahaja yang dimakbulkan olehNYA.. Aku minta lindungilah IMAN dihatiku kerana dengan iman yang ada,daku pasti selamat didunia dan akhirat.. terngiang ngiang kata-kata dari sahabat:

"Disaat Musibah menimpa,senyumlah dan bisikkan dalam hati,ini nikmat yang Allah berikan untuk aku,nikmat yang belum saatnya untuk aku nikmati tapi aku harus syukuri.Sesungguhnya setelah nikmat ini berlalu aku pasti akan merasakan kebahagiaan yang tiada tandingannya :'( Ingat! Ini tarbiyah Allah untuk ku,dan aku tahu aku perlu bangkit,aku perlu usaha untuk kuat,Bukan Allah tak tahu hati kita terluka,bukan Allah tak tahu betapa penatnya kita dalam gerak kerja,dan bukan Allah tak tahu betapa kelirunya kita dalam 'memilih',namun ini semua tarbiyahNYA tanda CINTA dan KASIHNYA pada hambaNYA."


Insyaa Allah,kembali senyum :)

Pandanglah langit dengan binaannya yang kukuh…bintang dengan kelip-kelipnya..matahari dengan sinarnya..tata suria dengan susunannya..bulan dengan cahayanya..angkasa dengan pelanginya..setiap ciptaan Allah mempunyai keindahan tersendiri..biarlah hari-hari berbuat sesuka hatinya..terimalah segala ketentuan yang muktamad dengan berlapang dada..semoga rasa kesyukuran menjadi penghias setiap hamba Nya..

psst : Pesan pada diri..tabahkan hati kuatkan semangat..pesan pada hati kukuhkan iman, banyakkan zikrullah…pesan pada naluri, jangan mengeluh, jangan kecewa..teruskan perjuangan hingga ke akhirnya..
 — feeling better.















✿ Semoga Allah Redha Dengan Perkongsian Ini ✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...