Saturday 20 July 2013

Pesan Ayahanda :'(


Wahai anakku,
Apabila engkau senyum dan ketawa, kamu tidak pernah berasa sedih. Sewaktu engkau senyum, kamu tidak ingat pada perkara silam dan sedih. Kemurungan engkau juga hilang. Sewaktu engkau ketawa, kamu tidak terfikir apa yang terjadi besok, minggu depan. Sewaktu engkau senyum, hati tetiba terasa riang. Apabila engkau melihat orang senyum pada kamu, hatimu akan terikut gembira dan senyum bersama.

Wahai anakku,
Ini kerana senyum dan ketawamu akan menghasilkan penawar di air liur yang mengubatkan duka, menenangkan fikiranmu dan membawa mindamu kembali ke saat ini, bahawa saat ini sahajalah apa yang kamu ada.

Penawar ini begitu kuat dan ajaib, sehinggakan orang yang melihat kamu senyum dan ketawa turut menghasilkan penawar yang sama. Inilah sebabnya mengapa senyuman itu adalah satu sedekah yang mulia.

Oleh itu, wahai anak kesayanganku, senyumlah selalu. Senyumlah ketika engkau memandu, ketikamu mandi, ketikamu bercakap dengan keluarga, ketikamu di pejabat, ketikamu memasak, ketikamu membeli juadah berbuka dan di mana-mana dan jangan sesekali kamu terlupa untuk melakukannya dalam keadaan kesederhanaan..

















✿ Semoga Allah Redha Dengan Perkongsian Ini ✿

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...