Friday 12 October 2012

Allah Masih Sayangkan kita =')


Assalamualaikum...tetibe hati ini ingin sangat taip hikmah dari satu story ni ..tangan ini terasa sangat gatal nak menaip ..sudi-sudilah membacanya yea..insyaAllah banyak pengajaran yang akan kita dapat..
kepada roomate saya dan beberapa lagi sahabat yang turut bersama ketika kejadian..ini kisah kita..selepas apa yang berlaku,rasanya hubungan kita makin rapat kan?kan? sebab apa erk?? kte rasa sebab kte sudah pun melengkapkan makna SAHABAT ..

 sahabat itu akan bersama-sama kita suka dan duka,dia akan ada untuk tertawa bersama kita dan dia akan ada untuk menangis bersama kita..

ia...itulah kita..  setelah kejadian pada 23/9/2012 di bunut payong...saya terlalu bersyukur kepada Allah atas ujian darinya pada kita ketika itu..dan Alhamdulillah semuanya dah settle just masih trauma right??  waktu kejadian itu,kita semua tertunduk.. kecewa!sedih!takut!menyesal!.tetapi sebenarnya apa yang berada dalam fikiran kita adalah sama..time itu hanya pada Allah kita bergantung harap..tapi ternyata Allah memang masih menyayangi kita dan memberi kita peluang untuk terus menjadi hambanya diatas muka bumi ini..Alhamdulillah..terima kasih ya rabb..


kita termenung...kembali memikirkan segala dosa dan kesalahan kita...saat itu timbul kekesalan kerana telah mengetepikan kekasih hati kita saat DIA memanggil kita..kita dengar calling dariNYA tapi kita abaikan..kita berlalu begitu sahaja..selepas kejadian itu barulah kita ingat padaNYA kembali..manusia memang begitu..apabila ditimpa musibah barulah mahu kembali pada penciptanya..Ampuni kami YA RABB..kami lalai..kami alpa..terima kasih kerana telah menegur kesalahan kami itu..teman semua..
Kadang-kadang kita berdoa untuk kuat tapi byk pula dugaan dtg,kdg2 kita minta cerdik tapi masalah pula yg bertandang,kdg2 kita minta kebahagiaan tapi huru hara yg menjelang..Dugaan menjadikan mental kita kuat,masalah menjadikan kita berfikir,huru hara menjadikan kita tabah..
Hebatkan kekasih kita..semua ada hikmahnya..marilah kita ingat kembali bahawa : telah berkata jibril: "wahai Tuhan.Engkau sampaikanlah hajat hambamu ini,maka Allah menjawab :' biarkan hambaku itu,kerana Aku merindui rintihan suaranya'..

Astaghfirullah...itulah sebenarnya hikmahnya..kita kembali kepadaNYA..mungkin inilah cara Allah mahu menegur kesalahan kita sebelum-sebelum ini..terbuktikan Kekasih kita tidak pernah mengabaikan kita,Dia sentiasa bersama kita,Dia Maha pengasih lagi Maha peyanyang..Alhamdulillah..
walaupun airmata yang mengalir saat kita pulang hingga lah terbawa-bawa ke mimpi dan bangun tidur pun masih terasa..percayalah ia adalah pengajaran buat kita..PENGALAMAN mengajar erti KEHIDUPAN..


La tahzan,Allah kan ada =) yakin pada Allah bukanlah bererti mengharap terkabulnya segala harapan..Yakin pada Allah adalah meletakkan keREDHAan pada ketentuanNYA..rasa bahagia dengan ujian walaupun perit,disitu air mata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka..Indahnya tarbiyah Allah.tersirat rahmat dan hikmahnya..diuji kita sebagai tanda sayangnya..Bahagialah kekasih Allah dihadiahi ujian yang amat hebat sebagai tanda kasihNya..Beginilah berkasih dengan Allah..

gambar hiasan..

insyaAllah sampai sini sahaja coretan kali ini..segala apa yang ditulis ini juga merupakan peringatan untuk diri ini juga..kini ku faham erti syukur yang sebenarnya.. mari menjaDi hambaNYA~




✿ Semoga Allah Redha Dengan Perkongsian Ini ✿

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...