Tuesday, 16 October 2012

Maafkanku sahabat..


Dalam hidup ini,aku tak punya sesiapa kecuali diri sendiri..tetapi dalam aku bersendirian,aku beruntung kerana mempunyai sahabat yang memahami aku,sebagaimana aku mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat..Begitu jugalah dirinya.tetapi aku sering terlupa akan hal itu..aku cuma mengambil tahu tentang harapan dan perasaan aku,aku rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya..aku tidak memberi peluang untuk dia menerangkan keadaan sebenarnya..bagiku itu alasannya untuk menutup kesilapan dan untuk membela dirinya..

Aku juga pernah biarkan dia ternanti-nanti,kerana aku juga ada janji yang tak di tepati,aku beri beribu alasan memaksa dia terima alasanku,waktu tu,terfikirkah aku tentang perasaannya???seperti aku,dia juga tahu rasa kecewa..tapi aku sering lupa..


Kalau benar sahabat,biar berpimpin tangan merentas syurga..bukan menjadi pengkhianat melempar sahabat ke neraka..maka aku ingin menjadi pelindung yang melindungi sahabatku dari azab seksa neraka..
walaupun kita dah tak rapat macam mula-mula kita kenal dulu tapi satu perkara yang wajib kau ingat..sampai bila-bila..aku tak pernah lupakan kau..aku sayang kau ketat-ketat.. ='( mungkin sebab aku nampak kau lebih gembira bersama sahabat-sahabat lain..jadi aku juga turut gembira untuk kau..harap engkau memahami..



Dulu, kita mungkin pernah makan semeja, borak sampai lupa dunia, belajar dengan guru yang serupa, gelak dan tawa kita kongsi bersama.

Sekarang, kita mungkin tak sempat bertegur sapa, punya komitmen yang tidak sama dan masing-masing punya haluan berbeza.

Meski kita tak sempat bertentang mata, tidak dapat duduk dan sembang bersama, tapi tidak bermakna persahabatan kita terhenti di sini saja.

Maaf kawan, jika ada yang terguris dengan ketidaksempatan diri ini untuk bertanya khabar berita. Mohon pengertian dari jiwa..I loveeee 
uuuuuuuu.....farahhh bucukkkkk....


Sahabat,jika rupa menjai ukuran..sememangnya aku tidak layak menjadi sahabatmu..Andai harta menjadi sandaran,aku mungkin tidak mampu menjadi sahabat..Andai pangkat dan darjat menjadi perhatian,mungkin aku tidak berdaya menjadi sekufu,ye la x keje pun lagi..masih study kan..hehe Namun begitu,jika keikhlasan dan kesetiaan menjadi pilihan,dengan izin Allah aku mampu menjadi teman yang selalu ada disisimu..
Farah..aku bahagia dapat kenal dengan kau..serius ni tau..siap tulis kat sini lagi..bukan senang tau..hehe aku sedih bile dapat tau kau terasa dengan aku..maaf sangat-sangat..aku tak sengaja..aku harap kau tak kan lupa permulaan tali persaudaraan kita yup..fuhh gaya cam sweet gler je..hussshhh mestilah..bagi aku..book of record la..nanti nak cerita kat cucu..hewhew..lastly untuk kata yang mengguris hati,tingkah yang menyakiti,hati yang berprasangka,amanah yang terabai dan apa jua kesilapan di celahan perkenalan kita,seribu kemaafan di pohon ikhlas dariku dari hujung tudung sampai hujung stokin..Farahhh bushukkkkk......i loveeee youuuuuuuu.... tak mau sedih2 lg tau....



✿ Semoga Allah Redha Dengan Perkongsian Ini ✿

2 comments:

Capital FA said...

Ehem ehem. Awak cakap pasal saya eh? Uhuk uhuk malu saya :) Terima kasih awok. Saya dah maafkan awok la. Okay. Kita BESTFRIEND sampai bila-bila taw ! Saya pegang janji kita tu. Walau apa pun yang terjadi, kita tetap BESTFRIEND forever right? Sayang kau ketat-ketat jugak sayangggg. Maaf juga andai ada terkasar bahasa, buat bnde menyakitkan hati kau and semualah. Detik perkenalan kita tu takkan kulupe Najah :D Sweet moment forever kot. Sweet message from you SAHABAT. Hehe tak sangka kita boleh jadi SAHABAT seperti sekarang kan? Whatever happen, I Love You. Remember it taw.

NaJaH RaZaK said...

ehem-ehem..terima kasih sahabat syurgaku~ insyaAllah sahabat untill jannah..aamiinn...=')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...