Wednesday 17 October 2012

Ya Rabb..aku diuji olehMU...

KENAPA AKU DIUJI?
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta."
(Surah Al-Ankabut : 2-3)
Ya Allah...berikanlah kepadaku kekuatan dan ketabahan untuk menerima ujian darimu ini..sungguh aku tidak kuat..air mataku hampir kering Ya Allah..aku mohon kau hadirkan keikhlasan ke dalam hatiku untuk melalui semua ini..aku tidak kuat keseorangan..banyaknya hati manusia yang telah aku sakiti..maafkan aku ya rabb..aku lalai dalam menjaga hati sahabat-sahabat ku..aku cuba tapi sekali lagi aku telah melukai hati sahabat syurgaku itu dalam masa yang sama aku mahu menjaga hati sahabat syurgaku yang lain..Ya Allah aku tidak adil buat sahabat-sahabatku..ampuni aku..aku buntu..aku bersalah..Ya Rabbi tunjukkan aku jalan yang terbaik untuk menyelesaikan segala yang berlaku ini..aku ingin segalanya berakhir tanpa ada satu hati pun yang terguris..bantulah aku..

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
(Surah Al-Baqarah : 286)
Sahabat..jika aku mampu bahagi-bahagikan hati ini..akan aku bahagikannya sama besar,sama luas,serba sama untuk semua sahabat-sahabatku..insyaAllah aku janji..tapi aku manusia biasa..terkadang aku lalai..aku alpa..aku khilaf..maafkan aku..aku tidak adil buat kalian..aku juga manusia..aku melakukan kesilapan kali ini..maafkan aku..aku tidak sengaja..aku perlu menjaga banyak hati..hatimu,hati yang lain..juga hatiku..aku tahu engkau kecewa..aku juga kecewa..
Rasulullah SAW bersabda: “Tidak beriman seseorang kamu, hinggalah dia mencintai saudaranya, sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri.” Hadith Muttafaq ‘Alaih.

kehidupan yang kita adalah masa sekarang..kasih sayangku pada kalian adalah sama..kalian semua adalah sahabat syurgaku..kerana utuhnya dasar persahabatan kita itu ialah kerana Allah..Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah..
“Pada hari itu(akhirat) sahabat-sahabat karib, setengahnya akan menjadi musuh kepada setengahnya yang lain, kecuali orang-orang yang persahabatannya berdasarkan taqwa (iman dan amal soleh).”  Surah Az-Zukhruf ayat 67.
Kadang2 kte perlu berkorban utk kebahagiaan sahabat kte..bukan hanya berkorban,kte juga mesti mendoakannya...Ingat!!Allah akn gantikan yang lebih baik dari tu..mungkin kte xnampak susunan Allah...tetapi sebenarnya, Dia yang maha mengetahui...Kalau kte LEPASKAN dia...redha dan ikhlas...bukan sahaja kte dapat sahabat kte sekali...malah kte dapat tawan hati ramai sahabat lain...bukankah perancangan Allah itu indah...Jangan sesekali berburuk sangka dengan sahabat kita..!!:')...Yakin dengan perancangan Allah....
Kerana manusia merancang dgn cita2...Tetapi Allah merancang dengan cinta dan kasih sayangnya.....:') -ayat sahabatku-


thanks for everythings..maafkan segala kesilapanku..aku akan cuba perbaiki diriku..kalian adalah cermin ku yang paling jujur..tunjukkanlah kepadaku segala kecacatanku agar aku dapat memperbaikinya..ingat sampai bila-bila ye..semuanya ialah sahabatku..tiada siapa pun terkecuali..yakinlah..kalian sahabat syurgaku..rindu pada kalian sudah berkuah-kuah ni..meledak-ledak macam lava tau..miss u all so muchh..menuju mardhotillah..



Bersahabat bukan kerana kelebihan atau kekurangannya tapi kerana ALLAH..











✿ Semoga Allah Redha Dengan Perkongsian Ini ✿

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...